7 augustus Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 7 augustus Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

7 augustus Palm Springs

Blijf op de hoogte en volg Tanja

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vandaag door gereden naar Palm Springs. Alles ging voorspoedig en we hadden het hotel snel gevonden. Het is hier vandaag 41 graden overdag en nu ik dit schrijf om 23.30 uur is het nog steeds 29 graden.

We zijn vanmiddag, omdat we toch op tijd waren, met de Aerial Tramway (een hoge kabelbaan) naar zo'n 2600 meter hoogte gegaan.
Je bent er binnen 10 minuten, dus dat gaat behoorlijk rap.
Desiree had last van hoogtevrees en zag er erg tegen op, maar met vereende bijstand hebben we haar er door heen geholpen en lukte het haar toch om er plezier in te hebben en te genieten van de prachtige tocht die we boven hebben gemaakt.

Na terugkomst heerlijk gegeten. Alleen Winfried had het niet naar zijn zin, want hij had ravioli besteld en zijn hele maaltijd bestond uit 4 grote ravioli's. Dat kostte hem dus 2 minuten tijd om zijn maaltijd te nuttigen en dan deed hij het nog rustig. Gelukkig had ik een ruim bedekte pizza en kreeg hij van de ober nog een extra broodje.

Na de maaltijd nog even een duik in het zwembad genomen, die is hier 24 uur per dag geopend en men loopt inderdaad in en uit in deze warmte. Na de zwempartij nog even gezellig gekaart met zijn allen bij het zwembad.

Nu gaan we naar bed. Morgen om negen uur ontbijten en dan een lange rit voor de boeg naar Phoenix/Scottsdale.

De verandering in klimaat is niet alleen merknaam door de temperatuur maar ook te zien aan het landschap. Palm Springs ligt echt in een woestijn, dus we zijn zeer benieuwd wat het vervolg van de reis brengt.

• 08 Augustus 2015 - 09:13

Rob M:

Wat een temperatuur 41 graden, lijkt mij niet leuk meer maar het is waarschijnlijk anders als bij ons.
    Hopelijk was de temperatuur op 2600 meter wat aangenamer. Toch knap van Desiree dat ze mee gegaan is. Winfried moet wel oppassen dat hij niet te mager wordt met zo een enorme maaltijd.
    Het zal in de auto wel uit te houden zijn, succes met de volgende trip en we wachten met spanning op het volgende verhaal. Groetjes uit een zonnig en warm Den Haag.

• 08 Augustus 2015 - 09:56

Dein:

Het eten is daar wel een ding zo te lezen?! Ik zou juist denken dat het enorme porties zouden zijn overal!
    Wat een hitte ook!
    Fijn dat mn meisje mee is gegaan de hoogte in! Toppertje, en lief van jullie om haar te helpen dit aan te durven :)
    Goeie reis naar Phoenix!