9 augustus Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 9 augustus Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

9 augustus Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Tanja

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Tusayan

Vandaag een mooie tocht achter de rug. Op weg naar de Grand Canyon nog even gestopt bij Montezuma's Castle. Dit is een oud indianendorp in een rotswand. Was leuk om te zien en het is toch knap hoe mensen vroeger van alles verzonnen en uitvonden om een bestaan op te bouwen.
Er was zelf een soort flatgebouw van 5 verdiepingen en met 45 kamers.

Ook zijn we even door Sedona gereden. Een leuk dorp tussen rode rotsen met huizen opgetrokken uit rode steen. Viel dus mooi weg tegen de achtergrond. Verder leeft dit dorp op toerisme en zijn er veel galeries en kunsthandelaren. De omgeving was echt schitterend.

De omgeving is prachtig om in te rijden het gaat van gortdroog naar landschap met cactussen en dan weer hartstikke groen.

Vanaf Sedone zijn we verder gereden naar onze eindbestemming. Het is hier koud, het is slechts 26 graden. Brrr even acclimatiseren. Na aankomst een frisse duik (letterlijk en figuurlijk) in het zwembad en weer bijkomen in de jacuzzi.

Daarna lekker asiatisch gegeten. Was zeer goed te doen. En nu even dit verslagje typen en dan op tijd naar bed. Morgen om 7.30 uur ontbijten en daarna gaan we met de shuttlebus naar de Grand Canyon. Parkeren is er lastig en de shuttlebus stopt hier voor de deur dus wat willen we nog meer. Morgen eerst even naar het visitors centrum voor een duidelijke kaart en dan in overleg op pad. We hopen dat het aan onze verwachtingen gaat voldoen. Dat we morgen de Grand Canyon zien, die hier dichtbij moet liggen, is haast ondenkbaar. Het is hier zo plat als een dubbeltje. Dus we laten ons verrassen. Jullie horen het morgen.

• 10 Augustus 2015 - 09:01

Leo En Leny Lager:

Hoi jongens wat een mooie reis en leuke verslagen.
    we genieten elke dag van het verslag en de foto's
    Veel plezier verder

• 10 Augustus 2015 - 09:20

Rob M:

Wat hebben jullie toch weer veel gezien en ben benieuwd hoe jullie ons laten verrassen met foto's van de Grand Canyon. Ik hoop dat jullie al deze indrukken goed in het geheugen opslaan, lijkt me wel erg veel worden maar dan heb je nog altijd de foto's.
    Wil Tanja alvast bedanken voor de prachtige reisverslagen, heb bewondering voor je dat je er nog zin in hebt om dit op te schrijven aan het eind van zo een zeer vermoeiende dag, geweldig.
    Groetjes (O)pa Rob

• 10 Augustus 2015 - 11:43

Dein:

Prachtige foto's! Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen in de Grand Canyon.
    Dat moet wel fantastisch zijn!
    26c koud?! Haha zal ook wel wennen zijn.