12 augustus Page/Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 12 augustus Page/Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

12 augustus Page/Lake Powell

Blijf op de hoogte en volg Tanja

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Page

Vandaag was een onbesliste dag. Er stond niets vast. Eigenlijk zou dit een warme dag aan het meer moeten worden, maar het was vanmorgen zwaar bewolkt en de voorspellingen waren niet echt gunstig. Lastig, want hier is niet zo veel te doen.

Eerst maar op zoek naar een plek om te ontbijten. Na het speurwerk van Pieter en Kayleigh gisteravond, kwamen we terecht bij "Denny's".
Een prima zaak en veel keus voor het ontbijt. Wel allemaal hele stevige ontbijtjes (eieren, spek, bacon en aardappels aangevuld met pancakes, geroosterd brood of wentelteefjes).
We zaten behoorlijk vol. Onderweg naar ons ontbijt hadden we de dam ontdekt waar we dichtbij zitten. Dus even terugrijden en bekijken. Machtig gezicht en nog niet eens zo oud, 1959. Bij deze dam zat een visitors centrum (die heb je hier overal), dus wij naar binnen, want we hadden bootjes in de rivier gezien.
Binnen kon je op een digitaal bord zien wat je kon doen in de tijd die nog had te besteden. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een boottocht vanuit Antelope Point Marina. De tocht duurde een uur en brengt je tussen de muren van de Antelope Canyon. Een kunstmatig water, aangelegd door het ontstaan van de dam. Het heeft 17 jaar geduurd voordat het was gevuld.
Werkelijk een prachtige tocht, ook hier is het moeilijk weer te geven hoe hoog die wanden zijn waar je tussendoor gaat.

Na deze indrukwekkende tocht zijn we door gereden naar het nabijgelegen strand. Nou ja, dat is hier vooral keien en canyonplaten waar je op kunt liggen/zitten.
We vonden een stukje waarbij je de eerste 2 meters rustig het water in kon en daarna was het heel erg diep. Het water was nog niet eens zo heel koud en de zon was ondertussen steeds beter gaan schijnen. Lekker even afkoelen dus. Heerlijk was het.

Daarna even boodschappen doen, want de drinkvoorraad was op en lekker gegeten.

Al met al een zeer gevulde dag terwijl we helemaal niets gepland hadden. Leuk.

Morgen gaan we naar Bryce park. We zijn daar maar 1 dag, dus we vertrekken op tijd zodat we het park nog kunnen bekijken, voordat het avond is.

PS het internet is hier heel erg slecht. De foto's van vandaag en gisteren komen zo snel mogelijk maar dat gaat vanaf hier niet lukken. Het plaatsen van mijn reisverslag duurt al veel te lang en moet steeds over.

• 14 Augustus 2015 - 08:11

Rob M:

Ondanks dat er niets gepland was toch een leuke gevulde dag gehad, ben benieuwd naar de foto's.
    Dat het internet zo slecht is zou je toch niet verwachten in zo een land.
    Veel plezier in het Bryce Park, groetjes

• 14 Augustus 2015 - 08:23

Dein:

Ik miste mn stukje leesvoer gisteren al bij het opstaan haha leuk ,zo'n spontane dag .
    ook erg benieuwd naar de foto's want ik heb nog nooit gehoord van Bryce park! :)

• 14 Augustus 2015 - 08:34

Leo En Leny Lager:

Zo een rustig dagje lijkt ons prima in aanloop naar de laatste week.
    Hoe is het mogelijk in het land van de ongekende mogelijkheden geen internet cq wifi

• 14 Augustus 2015 - 09:13

Gerrit Riezebos:

'en nog niet eens zo oud, 1959.' Dat doet mij dan weer goed :)

• 14 Augustus 2015 - 12:52

Lies:

Het lijkt mij wel fijn zo'n dag waarop niets hoeft en alles mag.
    Ik ben benieuwd hoe jullie het Bryce Park ervaren. Volgens de reisbeschrijving (als ik bij de juiste dag zit) zou je je daar in het Wilde Westen wanen. Cowboys op steigerende paarden, rodeo's........? Mijn fantasie slaat op hol!!
    Groetjes