18 augustus Yosemite Parc - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 18 augustus Yosemite Parc - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

18 augustus Yosemite Parc

Blijf op de hoogte en volg Tanja

18 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag naar Yosemite Parc gereden. Het was maar een klein stukje en er stond geen lange rij bij de ingang. Goed begin van de dag.
In het park aangekomen eerst op zoek naar het visitors centrum om wat info te halen. Zo'n park is groot en je hebt altijd tijd te kort, dus een beetje gericht rondlopen is dan wel handig. Bij de infodesk kregen we te horen dat er vier watervallen waren, maar dat er waarschijnlijk maar 1 was die water bevatte. Dat was jammer, dus dat loopje vonden we niet zo nodig.

Yosemite is in vergelijking met alle andere parken die we hebben gezien heel groen en bevat heel veel water. En dan niet alleen water in de vorm van riviertjes maar zeker in de vorm van meertjes met strandjes erlangs. Dit is dus vooral goed voor toerisme wat wil recreëren. Desiree vond het een leuk idee om in dit park fietsen te huren en het zo te gaan verkennen. Leuk plan, dus op naar de fietsverhuur. Helaas kon Winfried geen goede fiets vinden, dus zijn we opgesplitst. De kids op de fiets en wij met de shuttlebus. We hadden een plek aan het water afgesproken en hebben elkaar daar ontmoet en nog even gezwommen. Daarna hebben we een eindtijd afgesproken en zijn we ieder onze eigen weg gegaan.

Het was een mooi park. We hebben allemaal nog een aantal hertjes gezien. En Winfried en ik hebben nog een coyote gezien toen we in de bus zaten. Beren zijn we niet tegengekomen (gelukkig!).

's Avonds zouden we gaan eten maar Jordy en Desiree waren niet lekker en Winfried had geen honger. Jordy en Desiree hebben nog een stuk pizza van de dag daarvoor opgewarmd en wij zijn richting restaurant gegaan. Daar moesten we nog 45 minuten wachten op een tafel en het was al 20.45 uur dus daar hadden we geen zin in. Pieter en Kayleigh zijn uiteindelijk nog gegaan en wij hebben in de winkel iets gekocht om in de magnetron op te warmen. Was ook lekker.
Desiree was echt niet lekker en is na zichzelf leeggekotst te hebben lekker naar bed gegaan.

Morgen gaan we naar Lake Tahoe en hopen we dat Desiree weer is opgeknapt. Desiree heeft naarmate we bijna naar huis gaan ook erge last van heimwee.

• 20 Augustus 2015 - 08:26

Rob M:

Wat vervelend voor Desiree, hoop dat het nu alweer een beetje goed gaat en de heimwee is natuurlijk niet leuk maar nog even doorbijten en dan zijn jullie alweer thuis.
    Jullie hebben weer genoten van al het moois in zo een park lekker gefietst gewandeld en geshuttlet .
    groetjes

• 20 Augustus 2015 - 09:31

Dein:

Aah nog steeds beroerd! Wat sneu maar zal wel een combinatie zijn van dingen misschien. Nog even volhouden wijffie!
    Yosemite park klinkt prachtig. Leuk ook dat jullie al die dieren hebben gezien!