10 augustus Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 10 augustus Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

10 augustus Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Tanja

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Tusayan

Vanmorgen vroeg opgestaan en ontbeten. Daarna met de shuttlebus naar de Grand Canyon. Nou dat was geen slecht idee, want er stond al vroeg een rij wachtende auto's bij de slagboom van het park en wij reden er keurig omheen. Bij het binnenstappen van de bus moesten we de parkkaart en het aantal mensen doorgeven voor de telling en dat was gelijk de entree voor het park. Prima geregeld dus.

Het was echt een prachtige ervaring. Moeilijk na te vertellen en moeilijk om in beeld te brengen. Je ziet zulke afgronden maar om die ook op foto te krijgen dat is weer lastiger. We hebben s' morgens eerst wat info ingewonnen bij de Ranger en naar aanleiding daarvan zijn we op stap gegaan. Het begin was al weergaloos mooi. Vanaf het beginpunt zijn we eerst gaan lopen. Je kan niet door de Grand Canyon lopen maar er langs. Merendeels met hek er voor maar ook stukken zonder hek en dus gewoon langs de afgrond. Er zijn vele uitzichtpunten gevormd en je hebt dus alle mogelijkheden om foto's te maken.

Rond 12.30 uur even lekker gegeten in het park en daarna ging het regenen en niet zo'n beetje ook. Dat was nou jammer, want we wilden nog meer bekijken. Pieter had nog iemand van het park gevraagd of het nog droog zou worden, maar dat was pas tegen de avond. Dus wat nu.
We zijn toch naar de shuttlebus gelopen (3 verschillende routes, dus 3 verschillende shuttlebussen) en hebben daar een route gekozen.
We zouden gewoon bij bepaalde punten uitstappen en even naar het uitzicht kijken, maar het weer gooide roet in het eten want door de regen waren bepaalde paden afgesloten (niet zo raar, dit waren de routes zonder hekjes). Dus de bus reed wel de route maar je mocht er niet uit. Pas toen we het rondje hadden afgereden werd er gezegd dat het weer was opengesteld, maar toen waren we allemaal zo duf van de rit dat we geen zin meer hadden.

De jeugd is toen weer teruggereden naar het hotel en de oudjes zijn nog even gebleven. Uiteindelijk werd het weer mooi weer en hebben we een andere shuttlebus genomen. Hier waren de laatste twee stops echt alleen maar uitzichtpunten en kon je niet lopen, maar een halte terug kon dat wel en dat hebben we nog even gedaan. Bij de allerlaatste halte van deze tocht kwamen we ook een prachtige plek tegen om de zonsondergang te fotograferen. Dus wij de kids een berichtje gestuurd dat ze maar gewoon moesten gaan eten omdat het nog even zou duren voordat we er zouden zijn.

We hebben daar nog prachtige foto's geschoten en gingen op ons gemak terug, maar de kids hadden het bericht niet ontvangen en maakten zich toch een beetje ongerust. Dat was vervelend, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en hebben we avondeten genuttigd en zijn we naar het hotel gelopen.

We hebben een aantal foto's uitgezocht maar hebben er natuurlijk veel meer.

• 11 Augustus 2015 - 08:41

Rob M:

Het was dus een verstandige beslissing om met de shuttlebus te gaan zo te lezen, scheelt een hoop ellende. Jammer dat het ging regenen maar jullie hebben wel mooie gedeelte kunnen zien. Mooie foto's maar die kunnen de werkelijkheid toch niet weergeven.
    veel plezier en hopelijk blijft het verder droog weer, groetjes

• 11 Augustus 2015 - 08:50

Leo En Leny Lager:

Mooie ondergaande zon echt iets voor ma die routeomschrijving zonder hekken

• 11 Augustus 2015 - 09:57

Thea:

Wat is de aarde, buiten de Randstand, toch prachtig en indrukwekkend. Kunnen jullie alle indrukken nog verwerken?
    Op naar het volgende evenement.
    Groetjes,

• 11 Augustus 2015 - 10:14

Lies:

Het is wel een cliché, maar wát indrukwekkend dat gebergte. Wat moet je je dan nietig voelen wanneer je daar staat. Iets om nóóit te vergeten. Groetjes, xxx

• 11 Augustus 2015 - 10:37

Dein:

Wat een prachtige foto's!! Dat moet een ervaring zijn geweest om daar tussen/langs/doorheen gelopen te hebben!
    Jammer van de regen maar een indruk om nooit te vegeten! Had desiree geen last van hoogtevrees?

• 11 Augustus 2015 - 17:40

Marjanvz:

Hallo Amerika-gangers,
    Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin! Misschien af en toe een beetje te warm, of andere etenswensen, maar elk nadeel heb z'n enz. Door de reisverslagen komen de herinneringen aan onze Californie-reis van jaren geleden (2e helft okt. en begin nov.) weer goed naar boven, zoals Thea ook al schreef. Het was alleen een beetje kouder en konden we in San Diego en Palm Springs, waar we n.b. warme truien hebben gekocht, heerlijk opwarmen! San Francisco vond ik met stip de gezelligste stad.
    En nu dan na stad, zee en zand die indrukwekkende Grand Canyon. Wat een geluk dat het in het begin droog was!
    Groetjes en geniet van het vervolg van jullie reis. Ik reis ook een beetje mee.
    P.S. 1 Mooie foto's!
    P.S. 2 Ik had ruzie met mijn computer, vandaar dat ik nu pas reageer.