13 augustus Bryce Canyon, Utah - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 13 augustus Bryce Canyon, Utah - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

13 augustus Bryce Canyon, Utah

Blijf op de hoogte en volg Tanja

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vandaag op pad naar Bryce Canyon. Een vlotte rit met weer heel ander landschap. Hier waren de bergen om ons heen ineens wit in plaats van rood.
En verder werd het steeds groener. Hele grasvelden zelfs en water!!!!! Grappig hoe verschillend een landschap kan zijn als je een paar kilometer verderop bent.

Toen we bijna bij onze eindbestemming waren zagen nieuwe prachtige rotsformaties langs de weg. Dit was de voorloper van Bryce Canyon. Bryce Canyon bestaat uit hele rode rotsen, die gestapeld lijken te zijn in kolommen. Vreemd net of iemand heel lang bezig is geweest pilaren te vormen door er steeds een rots bovenop te leggen. Dit vroeg natuurlijk om een tussenstop en die hebben we dus ook gemaakt.
Het was een zeer steile helling dus de dames zijn op beschaafde hoogte gestopt maar de heren zagen hier een uitdaging. Zij gingen helemaal naar de top en ik kan vertellen dat was hoog. Dat vonden de heren achteraf ook het geval.
Naar boven is nog te overzien, maar ja je moet ook weer naar beneden en dat moest met beleid. Het is ze zonder kleerscheuren gelukt. We hebben er mooie foto's kunnen schieten en als het lukt met het internet, wat ook hier niet zo best is, dan laten we wat foto's zien.

Daarna zijn we na een drankje en een donut, we zijn tenslotte in Amerika, en verder gereden naar Bryce Canyon (city) om ons in te checken in de Lodge.
Bryce Canyon city is geheel toeristisch in oude western style. Leuke winkeltjes met vele souvenirtjes en eettentjes. Ze horen allemaal bij elkaar.

Voor de avond hadden we twee mogelijkheden. Een eetarrangement met show en westernmuziek en een rodeo.
In eerste instantie wilden we naar de rodeo, want wanneer zie je dat nou, maar 's middags barstte de regenbuien en het onweer los. Dus wat nu. We hadden er niet echt zin in om anderhalf uur zeiknat naar een rodeo te kijken. Nick en Winfried wilden wel graag en dus hebben we besloten om ons op te splitsen, Nick en Winfried naar de rodeo (volgens Janae uit New York zou het 's avonds droog blijven bij ons) en de rest naar het diner.
Janae had gelijk, de heren hadden het gelukkig droog en stonden zeer vooraan van de show te genieten. Ook wij hebben een hele gezellige avond gehad met lekker eten. Tijdens het laatste stuk show kwamen Nick en Winfried nog binnenlopen en hebben nog een klein stukje kunnen meepikken.

Leuk dat onverwachte dingen zo goed kunnen uitpakken.
Het is hier trouwens ineens een uur later, dus nu met jullie 8 uur verschil in tijd. Morgen herstellen we dit weer naar 9 uur.

• 14 Augustus 2015 - 16:45

Rob M:

Wat een land is het toch, dan zijn de rotsen rood dan weer wit en dan wordt het landschap weer groen.
    De heren hadden zeker zin om zich een beetje uit te sloven, meestal is naar beneden veel lastiger dan naar boven. De rodeo zal toch wel apart geweest zijn en heel anders als hier in Nederland.
    Lekker makkelijk steeds weer tijdverschil maar ja alles went. Zo te horen hebben jullie weer een prachtige dag gehad vol met afwisselingen.
    Veel plezier maar weer. Groetjes

• 14 Augustus 2015 - 18:49

Leo En Leny Lager:

Het wordt steeds gekker en leuker zijn benieuwd naar de foto's.
    Wij lezen net als de moeder van Desiree elke morgen vol overgave het verslag

• 14 Augustus 2015 - 18:50

Leo En Leny Lager:

Trouwens volgens mij doen Rob en Suzanne ook als 1e de pc aan net als wij

• 14 Augustus 2015 - 19:58

Lies :

Had ik toch gelijk met mijn rodeo. Nu nog de cowboys met getrokken (graag "nep")pistolen?
    Ook moest ik denken aan de film "Once upon a time in the West" uit 1968 met muziek van Ennio Morricone. Een prachtige film.
    Genieten jullie maar lekker verder de komende dagen.

• 15 Augustus 2015 - 14:54

Thea:

Wat een leuke verhalen, ik kijk er ook iedere dag naar uit.
    Voor de rest van het jaar hebben jullie op alle verjaardagen nog een annecdote. Weer veel reisplezier verder.