14 augustus Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 14 augustus Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

14 augustus Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Tanja

14 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag op naar Las Vegas. Een lange rit van minstens 6 uur.
Gister was een leuke dag maar hebben we niets gezien van Bryce park en het is natuurlijk zonde als je er tegenaan zit om niet even te gaan, dus onze eerste stop vandaag is Bryce Park. Het is prachtig weer en we zijn benieuwd wat dit park ons brengt.

We zijn al snel op de plek die we willen bezoeken, op aanraden van wat we hebben gelezen. Het hele park is nu niet mogelijk. Het is niet te geloven wat een schouwspel dit weer is. Het is bijna niet te omschrijven wat je nu eigelijk ziet. Het zijn pilaren, die af en toe zou smal zijn dat je denkt dat ze omwaaien. Ik ga het toch proberen te omschrijven. Stel er ligt een vijver met ijs en dat breek je dan heb je een laag ijs in bijvoorbeeld een ruitvorm. Zet dat op zijn punt op een dunne pilaar en dat is wat wij hier zien. De een is wat dikker, de ander weer wat ovaler maar zo is het ongeveer.

Daarna hebben we de auto weer gepakt en zijn we doorgereden. De rit ging verder naar Zion park. Dit park gaan we aan de onderzijde door op weg naar Las Vegas. Eigenlijk denk je dan, alweer een park. Hebben we niet al alles gezien. Nee dus, want dit is weer heel anders.
Bij de Grand Canyon en Bryce Canyon zit het mooie diep in de grond, dus daar kijk je op neer, maar dit park is anders.
Dit zijn vroegere zandduinen die onder water hebben gestaan. Op een gegeven moment is het water verdwenen maar de muren van zandsteen zijn blijven staan. Je rijdt hier over de bodem van een voormalig water en hebt die gigantische wanden dus vlak naast je staan. Sommige zijn wel 650 meter hoog. Dit is een overweldigend gevoel. Je bent hier heel heel klein.

We hebben hier de reeds gekochte lunch even opgegeten en werden verrast door een ree met een kleintje. Tijdens de lunch hoorden we het al rommelen. Onweer op komst. Dus terug naar de auto.

Terwijl we doorreden zijn we in een bui terecht gekomen, maar dat viel wel mee. Na een flinke tijd rijden even tanken. Wauw, dat is schikken als je de autodeur opendoet. Minstens 46 graden, zo warm, alsof je tegen een muur aanloopt.

Na een korte Mac Donald stop weer verder voor de laatste twee uur en waar we al bang voor waren gebeurde. We kwamen terecht in een tropische storm. Harde windstoten (echt heel hard) en veel regen. Het waren vermoeiende uren en dan rijdt je Las Vegas binnen. Je hebt geen idee wat je dan overkomt. Wat een drukte hier. Nu het hotel zoeken, Escalibur, je weet wel van King Arthur en de ridders van de ronde tafel. Nou dat hotel mis je echt niet. Er staat gewoon een knotsgroot kasteel in de straat en dat is dan je hotel.

Nu nog parkeren, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. We kwamen in een file voor het hotel terecht en moesten via de parkeerhulp uitvinden waar we de auto konden neerzetten. Ook dat was geen gemakkelijke klus, maar het is gelukt aan de achterzijde van het hotel. Nu nog alle bagage pakken en naar binnen. Dwars door het casino met alle zooi en inchecken. Gelukkig ging dat best snel.

Wat een eerste indruk zeg. Nu eerst wat eten en dan maar eens kijken wat Las Vegas voor ons in petto heeft. Het is New York in het tienvoudige ongeveer. Hartstikke druk op straat 's avonds omdat het overdag te warm is. Ontzettend veel verkeer en ongelooflijk veel neonreclames. We hebben nog niet veel kunnen zien en gaan dat morgen nog eens proberen. Tot dan.

• 15 Augustus 2015 - 20:37

Dein:

Fijn weer een blog verslag te lezen!
    Wat een prachtige foto's en wat een indrukken doen jullie op! Moet overweldigend zijn af en toe maar wat een prachtreis !
    Hoorde vandaag dat ik me vergist had in de dag van thuiskomst. Ik dacht zaterdag maar het is vrijdag al! Ik ga stiekem al aftellen :)
    En via hier nogmaals even lieve "oma van jordy" bedanken die me vandaag belde om te vragen hoe het ging zo in mn uppie zonder mijn moppie. Heel erg lief!! en ja het gaat goed,laatste loodjes maar ik kan het haha ;)

• 15 Augustus 2015 - 21:09

Leo En Leny Lager:

Hoi lui

Wat verschrikkelijk mooi om te zien al zijn het maar foto's, lijkt ons ook zeer indrukwekkend wanneer je daar door heen gaat.
    Vegas lijkt ons zo wie zo een waanzinnige belevenis zeker wanneer wij de foto zien van het hotel helemaal lijp

• 15 Augustus 2015 - 22:57

Marjan:

Ik hoop dat jullie geslapen hebben als doornroosje. Of misschien zijn jullie wel wakker gekust door een prins net als sneeuwwitje. En dan nu op zoek naar die ezel. Maar pas op en eindig niet als de vrouw van de visser ( of wel piggelmee ). Veel plezier nog.

• 15 Augustus 2015 - 23:12

Lies:

Je valt van de ene verbazing in de andere, steeds die verschillende landschappen.
    Bij het zien van de foto's van de Bryce Canyon moest ik denken aan stalagmieten. Onvoorstelbaar hoe zo iets kan ontstaan.

Jullie hotel zou zo in Disney Land kunnen staan. net een sprookje.
    Veel plezier in Las Vegas en niet de laatste centen gaan vergokken hoor, want dan moeten jullie de laatste week nog allerlei baantjes gaan zoeken om de terugreis te betalen. Dit zegt een "wijze"????? moeder. Grapje!!!
    Groetjes

• 15 Augustus 2015 - 23:37

Rob M:

Wat zien jullie toch veel prachtige dingen, ik hoop dat dit bij iedereen goed blijft hangen in de beleving. Mooie foto's
    Geweldig allemaal wederom veel plezier en denk aan jullie centen, in las Vegas zijn die zo op;
    Groetjes