16 augustus Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu 16 augustus Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Tanja Mutsaers - WaarBenJij.nu

16 augustus Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Tanja

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vandaag op naar Death Valley, maar voordat we dat doen, eerst nog even een gokje wagen in Las Vegas. Dat hadden Winfried en ik namelijk nog niet gedaan. We kunnen deze gokstad natuurlijk niet verlaten zonder gokken.

Het was even wennen, maar met een beetje hulp van de kids kwamen we op gang. Een hele leuke ervaring en ook een ervaring waarvan je denkt, ja die verslaving, ik begrijp het best. Want als je eenmaal bezig bent dan hoor en zie je niets meer. En dat is best knap in zo'n groot casino. We hebben het netjes gehouden en net iets meer eruit gehaald dan er in gestopt.
Dit is de eerste keer dat we met zijn allen dachten, jammer dat we al weg moeten. Las Vegas is echt super!!!!!

Om twee uur nog even geluncht en toen op pad. Er is een warmte-waarschuwing uitgegaan dus daarom vertrekken we vandaag wat later. Het is zeer warm en je wilt momenteel ook niet naar buiten. Dus hup iets sneller lopen en zorgen dat je zo snel mogelijk de auto in komt.

Nu nog zorgen dat we tanken voor Death Valley en dat we een grote zak ijs kunnen halen, want dit was het eerste hotel zonder ijsmachines. Gelukkig was dat allemaal snel geregeld en konden we de tocht voortzetten.

Onderweg nog even bij een uitzichtpunt gestopt, maar de meesten vonden het te warm. Winfried, Jordy en Pieter waren met geleende hoeden zo stoer om toch even te gaan. Bravo!!!

Daarna nog even doorrijden en ingecheckt bij de Ranch waar we overnachten. Leuke twee-laags huisjes, waarvan wij allemaal beneden zitten. Verandaatje met schommelstoelen en grasveld voor de deur. Heel idyllisch allemaal.

Om zeven uur lekker gegeten bij het bijbehorende steak house en nu ligt iedereen in het zwembad. Ik sla even een zwemdagje over en kies voor de koelte op de kamer. Kan ik gelijk dit verslagje even typen.

Morgen hebben we heel veel auto-uurtjes voor de boeg. Dan rijden we via Death Valley naar Yosemite Park. 7 uur rijden, pffff.

Fred je hebt gelijk hoor, alleen al de tocht naar Death Valley was prachtig en we zijn dan ook zeer benieuwd naar de rest.

We hebben genoeg drinken ingeslagen en twee grote koelkasten op de kamer, dus alles staat lekker koud voor morgen.

We beginnen al langzaam af te tellen. De vakantie begint nu aardig te vorderen.

• 17 Augustus 2015 - 08:34

Dein:

Mooie foto's weer! Naar buiten gaan met 50c, ik kan me niet voorstellen hoe dat is! Het uitzicht maakte het wel de moeite waard!
    Leuk dat jullie wat gewonnen hebben in het casino! De kinderen mochten geen gokje wagen qua leeftijd denk ik?
    Nog een paar dagen te gaan en dan zit deze droomreis er weer op. Toch wel snel gegaan allemaal :)
    Even genieten nog jullie!

• 17 Augustus 2015 - 08:58

Leo En Leny:

gaaf, maar wat bloedheet, mooie foto's met zo mooie reis moet de tijd toch omgevlogen zijn

• 17 Augustus 2015 - 09:04

Petra:

Wat is het genieten om jullie verhalen te lezen. En wat een prachtige foto's! Wat een mooie herinneringen verzamelen jullie tijdens deze reis. Morgen weer zo'n mooi verhaal over DeathValley, kan niet wachten...... :-) ;-)
    Heel veel liefs, Petra, Mike, Amber, Amber en Myrthe.

• 17 Augustus 2015 - 11:42

Rob M:

Jullie zijn gelukkig zo verstandig geweest om niet al je geld te vergokken anders hadden jullie geen ijsblokjes en benzine kunnen kopen. Wat een landschap is het. Hier hebben we alleen maar storm of regenwaarschuwingen. Jullie zo samen in de schommelstoelen ziet er leuk uit. Sterkte morgen met de lange reis. groetjes

• 18 Augustus 2015 - 00:26

Lies:

Lieve jongens en meisjes,
    Fijn dat jullie met elkaar zo genieten van de reis. Tanja, ik vind het een hele prestatie dat je elke dag wéér zin hebt om zo'n mooi reisverslag te maken.
    Het Yosemite Park, waar jullie morgen naar toe rijden, moet ook weer heel bijzonder zijn en wacht dus met spanning het volgende verslag af. Een goede reis morgen!